Vegan

Nu har jag stått vid spisen ett bra tag. Jag får hem familjen på lunch imorgon och det är inte alldeles lätt att laga mat till alla.

Båda sönerna, liksom jag, är mjölkproteinallergiska. Den ena sonen är dessutom vegan. Själv är jag även glutenintolerant. Och diabetiker.

Den ena svärdottern är också vegan. Den andra äter allt, men dricker inte kaffe.

Lilla bebisen håller sig än så länge till det som bjuds, mjölk från mammas tuttar.

Veganerna kommer att få äta lasagne gjord på squash och aubergine bland annat. Vi som äter kött kommer att äta kallmarinerade kycklingfiléer. Dessa har jag först stekt i ugnen och nu ligger de i marinad över natten.

Själv kommer jag mest att glädja mig åt mitt lilla barnbarn, som alldeles nyss blev två månader!

One thought on “Vegan

Kommentera

